onsdag 18. februar 2015

Luksus til undersåttene

Jeg er stor tilhenger av alt som får føttene mine til å føle seg vel :) Fotmassasje, skrubb og pleie med gode, fete kremer, skikkelig fottøy med prima demping, og masse hvile og beina høyt etter en lang dags innsats av de trofaste undersåttene. Det er best å stelle pent med dem! Så da skulle det vel nesten bare mangle at de ble utstyrt med ullsokker av top-notch kvalitet...?


Hvis du følger sånn nogenlunde med her på bloggen har du vel ikke unngått å legge merke til at jeg den senere tiden har lagt min elsk på Sterk fra Du store alpakka. Med fare for å gjenta meg selv, så er dette et utrolig deilig alpakkagarn iblandet merinoull og nylon for å forsterke og gjøre det egnet til sliteplagg som sokker. Jeg har tidligere strikket to gensere og luer av garnet, og først nå begynt å bruke det til sokker. Og for en åpenbaring! En følelse av umiddelbar luksus og velbehag melder seg, og jeg tenker det klassiske: Hvorfor har jeg ikke strikket sokker av dette garnet før? Hm, betimelig og litt rart i grunn.


Men nå har jeg altså strikket sokker av det, både til kjæresten og meg selv. De gir varme, myke og kløfrie sokker. Elsker dem! Fargene er gullgul og lys grå og mønsteret er av eget hode, løselig basert på denne oppskriften. For å sikre at de skulle sitte godt på foten, strikket jeg inn ribb i annenhver stripe. Så ble det også litt struktur i alt det himmelske delikate.



Om du fortsatt er i tvil: Alpakkavarmede føtter anbefales på det varmeste :)

Ha en super uke videre, med eller uten vinterferie og strikketøy!        

16 kommentarer:

  1. Digger å bruke, men ikke god på å strikke sokker. Disse ser kjempe deilige ut :)

    SvarSlett
  2. Gult er fint! Ser ut som herlige sokker :)

    SvarSlett
  3. Sterk er et godt sokkegarn, ja. Syns sokkene dine ble skikkelig fine med de gule stripene. De blir litt sånn solstråler på en grå vinterdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det:) Ja det gjørt godt med litt farge på denne tiden av året!

      Slett
  4. Så fine! Digger både struktur og farger! Jeg har ett par sokker i Sterk, jeg bodde i dem i hele høst til jeg ble lei av gulfargen. På tide å strikke et par til, tror jeg!

    SvarSlett
  5. Så utrolig kule sokker! Det ble veldig fin struktur med annenhver glatt og annenhver ribbestrikket stripe, det er fare for at jeg kommer til å kopiere det på et eller annet tidspunkt. ;o)

    Jeg har fått øynene opp for Sterk jeg også, er akkurat ferdig med første par og er spent på hvordan de kommer til å holde seg i bruk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra, Felisi! Spent på om du liker Sterk like godt som jeg :)

      Slett
  6. For en kul ide å strikke ribb i annenhver runde! Og sokkene ble kjempefine, det var friske og fine farger du hadde valgt :)

    SvarSlett
  7. Ja, sterk er nydelig sokkegarn! Men tovet veldig lett, så pass på når du vasker. Mine toves i hælen under bruk i sko også..da strikkes det bare nye;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Interessant det der med toving under hælen. Spent på hvordan mine oppfører seg etter litt bruk... håper de kan brukes leeenge :)

      Slett
  8. Gult og grått er en killerkombo! Deilige sokker.

    SvarSlett
  9. Nydelige sokker! Elsker fargekomboen!

    SvarSlett
  10. Det var nydelige sokker. Herlig gulfarge. Liker også veldig godt det garnet :o)

    SvarSlett
  11. Kule sokker!
    Må huske å prøve "mønsteret" med ribb på annenhver stripe neste gang jeg strikker læsta :)

    SvarSlett
  12. Tøffe sokker! Jeg har strikket mange sokkepar av dette garnet, og det er supert. Mykt og varmt. Det er passe tykt til dame/barnesokker. Det eneste som kan være negativt er at det toves noe ved bruk i gummistøvler.
    Jorunn

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...