onsdag 5. november 2014

Årets første

November er her og da er førjulstida offisielt åpnet hos meg. Jeg forsåvidt godt igang med planlegging og innkjøp av gaver, og nå er den første klar for avreise også ;-) Jeg snakker selvsagt om de hjemløse sokkene, som skal gis bort til trengende via Frelsesarmeen til jul. Frk Badegakk har tatt på seg å samle inn fra alle som ville bidra, og hun har allerede fått inn 91 par! Så målsetningen om å kunne overlevere minst 100 par til Frelsesarmeen virker å være innen rekkevidde. Herfra kommer det iallefall fire par til:-)


Disse fire parene er strikket av restegarn og med utgangspunkt i min egen sokkeoppskrift, men med en liten maskejustering for tilpasse garntykkelsen. Godt å få brukt opp mange "kjipe" sokkegarnrester, og artig å se hvordan effekten ble av å kombinere ulike fargeskiftende garn med hverandre. Tre av parene er strikket med dobbel tråd tynt sokkegarn, mens et par er av tykkere Online sokkegarn kombinert med Viking Sportsragg. 530g garn gikk med, -godt for sokkegarnlageret, det.


Med disse fire parene sier jeg meg fornøyd med sokkestrikkinga i 2014, men ser ikke bort ifra at det kommer flere par av pinnene mine til neste år. Nå konsentrerer jeg meg imidlertid om koselig førjulstrikk, noen strikkegaver og litt julepynt. Veldig kos!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...