onsdag 8. oktober 2014

Favoritt på pinnene

Ufo-september er historie, og endelig er det husrent å legge opp til nye strikkeprosjekt:-)


Rart dette, hvordan man skal rettferdiggjøre sånt for seg selv... men nå strikker jeg iallefall ivei på et nytt, deilig plagg med god samvittighet.

Prosjektet er Il grande favorito, en superfin genser jeg har hatt på lista lenge. Originalen strikkes med dobbel tråd tynn alpakka, men jeg tenkte å lage en luftigere variant av Pickles Big Fuzz. Foreløpig ser og kjennes det bra ut. Big Fuzz´en er hovedsaklig mohair, men synes denne virker å være mindre kløete enn annen mohair jeg har kjent på tidligere. Denne gangen har jeg spandert en prøvelapp for å sjekke strikkefastheten på forhånd (Kryss i taket!) Det tok ikke lange tida, og så slipper jeg forhåpentligvis å oppleve det kjedelige faktum at genseren er for stor eller liten når den er ferdigstrikket. Praktisk sånn sett å strikke top-down, så kan genseren prøves på før deling av ermer og bol. Jeg tror dette blir bra!

Knit on!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...