søndag 14. september 2014

Ufo-september: Halvgått løp

September raser avgårde, og jeg jobber iherdig med å ferdigstille ufo-prosjektene mine. Her er en liten status ved halvgått løp:


Og jeg starter med å vise det som er helt ferdig, nemlig et par hjemløse sokker. Varme ragger som skal gis bort til et par kalde, hjemløse føtter i Oslo til jul. Disse ble derfor tjukke og gode og vaffelmønsteret gjør at de sitter godt på foten. Jeg har brukt dobbelt tynt sokkegarn (Fabel, Sisu mm) på pinne 3,75. Fikk brukt opp en god del smårester i dette paret, noe jeg jo er godt fornøyd med:)

Jeg har etterhvert klart å slanke sokkegarnbeholdninga betraktelig hittil i år gjennom en god del restegarnprosjekter, mest sokker men restegarngenseren til lillebror har også bidratt godt til sokkegarnforbruket. Et tilbakeblikk på innholdet i garnlageret ved nyttår viser en overfylt sokkegarnskuff, mens status nå 8,5 måneder senere er en romslig skuff der det er heller glissent i rekkene. Tilfredsstillende!


Det har også gått framover med Mariusgenseren til pappa. Denne er faktisk ferdigstrikket, og jeg står nå foran det store spenningsmomentet: Sikksakk-søm og oppklipping til ermeåpninger. Skummelt... Men jeg kvinner meg opp og skrider til verket om en dag eller to.

Godt å kunne dokumentere framgang! Ikke like positivt å tenke på de to votteparene som gjenstår, men skal vel klare å komme meg gjennom dem også:) September er ennå ung!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...