onsdag 3. september 2014

Enkel vest gjort enda enklere

Lillebror har fått seg ny vest! Dette er faktisk et meget bereist plagg som det tok litt tid å få ferdigstilt. Strikketøyet var med på alle sommerens ferieturer, til Kroatia, Bornholm, på kryss og tvers i Norge inkludert en tur på hytta.
 

Oppskriften er enkel vest fra Pickles. Originalen strikkes i en tråd tynn alpakka og en tråd økologisk bomull. Jeg ble ikke fortrolig med denne kombinasjonen, synes strukturen ble så dvask. Jeg brukte riktignok Drops Alpaca istedet for PIckles sin, så mulig resultatet hadde blitt bedre med originalgarnet. Men lang historie kort: Jeg rakk opp greia og bestemte meg for å forsøke samme vest i kun en tråd bomull. En litt mere sommerlig variant :) Med nedjustert pinnestørrelse og oppjustert maskeantall synes jeg resultatet ble riktig så bra. Vesten ble luftig og lett og passet lillebror perfekt.

Garnet er utelukkende rester fra tidligere prosjekter: Mørk blått fra Soljakka, sjøgrønt fra min egen Lett sommergenser og isblått fra 12åringens Lett sommergenser. Alle strikket for noen år tilbake. Som vanlig utrolig godt å få brukt opp litt rester!


Deilig at vi fikk et hint av "indian summer" i helga, så lillebror fikk brukt vesten sin i ettermiddagsvarmen. Den vil nok følge ham videre utover høsten også, men da med genser eller body under.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...