torsdag 7. mars 2013

Frem fra glemselen

Jeg har vært litt i ryddemodus den siste tiden, og fått sortert og kastet diverse fra barndom og ungdomsår, studietid og tidlig voksenliv. Det gjør virkelig godt for kropp og sjel (kanskje mest for sjel?) få orden i pappeskene, som hittil har støvet ned i garasjen og boden. Man trenger jo ikke ta vare på alle skolebøkene, for eksempel. Det holder liksom med et lite utvalg. Helt utrolig hva jeg har tatt vare på av skoleaviser, minner fra reiser (til og med bussbilletter og ølbriketter...) og annet som sikkert hadde stor affeksjonsverdi der og da.


Midt oppe i eskene med gamle klenodier dukker denne opp; Min gamle blokkfløyte fra barneskolen med egenstrikket futteral :) Et av de aller første tingene jeg strikket selv. Den er strikket fram og tilbake i rillestrikk og sydd sammen på baksiden. Husker jeg var rå-stolt over å ha laget et så fargerikt og fint futteral! Jeg strikket til og med inn navnet mitt i mønsteret, så var det ingen grunn til å tro at noen skulle ta feil. Fantastisk moro å se det igjen. 


Slike ting er det jo artig å ta vare på. Så får heller ølbriketter og skoleaviser gå til resirkulering ;)    

Nå strikkes det videre på sekskant-teppet. Nærmer meg sakte, men sikkert nødvendig antall lapper for babyteppet. Skulle gjerne hatt det ferdig til lillebrors ankomst, og det er ikke lange stunden igjen nå!



Ha en flott uke videre! 

3 kommentarer:

  1. Så morsomt da! Synes du har vært kjempeflink. Masse mønster og fine farger. Skjønner godt at du var stolt da du var ferdig.
    Veldig kjekt å få ryddet litt. Noen av tingene man har tatt vare på, må "modnes" litt før man kan kaste dem.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...