onsdag 30. januar 2013

Flott tett-i-flett jakke!


Jeg var sikkert ikke alene om å bli fristet av den inspirerende adventskalenderen til Pickles før jul! Det føltes som å boltre seg i en stor godtebutikk full av deilig garnsnop :) Jeg var nære på å handle flere ganger, og da de kom med oppskrift og garntilbud på Lang flettejakke klarte jeg ikke å holde meg lengre. På et lite blunk var garnpakke bestilt, -fort gjort, gitt!

 

Flettejakka er strikket i trippel tråd på tykke pinner, så det gikk relativt fort unna. Bra var det, for den var en påkjenning for skuldrene. Når det er sagt så er jeg relativt godt fornøyd med resultatet og den mørke lilla fargen er helt MEG.



Et par små minus er det jo (nesten) alltid da... Jeg gikk tom for alpakka garn da et erme gjensto (!) og måtte etterbestille (pluss for Pickles jentene for rask service, nøstet lå i postkassen få dager etter). Ermene er dessuten trange, så jeg vurderer seriøst å rekke de opp og strikke dem i en størrelse større. Vi får se... Jeg har iallefall nok en gang konkludert med at Pickles jentene strikker løsere enn jeg ;)


Garn: Pickles Merino Tweed og Pickles Pure Alpaca
Pinner nr: 7
Oppskrift: hos Pickles (str S/M)



Link til Bloggurat

5 kommentarer:

  1. ... og den konklusjonen er du alldeles ikke alene om!
    Jakka er lekker, og det ser ut som du kler den innmari godt.
    P.S. Fristelser er til for å gis etter av og til...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, -godt å høre vi er flere. Men lurer på når jeg skal lære av denne erfaringen...? ;-)

      Slett
  2. Nydelig jakke i herlig farge.

    SvarSlett
  3. Fiiin jakke! Kjedelig at den ikke ble helt etter planen; da er det vel bedre å rekke opp og strikke en str større enn at den blir liggende i skapet. Jeg har også samme erfaring som deg ang strikkefastheten. Men vi vet det iallefall nå ;-)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Kjempefin jakke - hadde egentlig ikke tenkt å strikke den før jeg så deg med din på - den ville vært perfekt til meg også.
    Men synd at du ikke er helt fornøyd -håper du får fiksa den.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...