fredag 25. januar 2013

Apestreker

Jeg og minstedattera hadde hjemmedag i går, hun var for syk til utedag i mange minus men frisk nok til at vi måtte ha en agenda for dagen hjemme. Kreativt verksted ble løsningen. Hun fingerheklet et armbånd til meg i mine favorittfarger, og strikket noen masker på det "uendelige" strikketøyet sitt (som tilsynelatende aldri blir ferdig fordi det strikkes så få masker før hun går lei og legger det vekk igjen...)


Jeg fant fram bomullsgarn og heklekrok og heklet den ultrasøte apen til Bad Monkey. Hellandussen :) Hun har flere herlige oppskrifter på bloggen sin, anbefaler virkelig en titt der! Apen var artig å lage, litt pirk er det jo, men ikke verre enn at jeg er rimelig sikker på at det blir flere av disse (finfin gaveidé kanskje?).


Oppskrift: Liten ape (gratisoppskrift!)
Garn: Gjesdal Bomull sport + noe Drops Muskat
Heklekrok: 3


Veldig koselig med en slik hjemmedag, men nå var 7åringen veldig klar for å dra på skolen igjen. Er vel tross alt litt mere spennende å være sammen med klassevenner enn en høygravid og lite mobil mamma en hel dag ;)

4 kommentarer:

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...