mandag 28. februar 2011

Farger til baken!

Jeg ser ingen grunn til at baken ikke skal få samme gode behandling som resten av kroppen. Den skal få holde seg god og varm i kulda -også når den hviler seg utendørs. Da er sitteunderlag gull verdt. Men hvorfor nøye seg med gråe, kjedelige sitteunderlag på rull fra sport´en? Nei her i gården varmer vi rumpa på glade farger! Ittno knussel altså. Det er jo så mye mer attraktivt å ta sitteunderlagene i bruk når de er begunstiget med noen spreke farger!

Før toving...
...og etter!


Jeg har strikket flere slike underlag tidligere. Det er en meget enkel sak:

Du henter fram ca 3 nøster Fritidsgarn og rundpinne nr 6. Legg opp 80 masker og strikk ivei til du teller 58 riller. Fell av, tov en runde eller to i vaskemaskinen. Enda artigere synes jeg de blir med restegarn. Disse to er utelukkende laget av små/mellomstore rester av Fritidsgarn (samt en liten rest Eskimo). Jeg har strikket inn tråd-endene etterhvert, slik at det ikke blir flere tråder å feste enn strengt tatt nødvendig.

Jeg liker at stripene blir ujevne og at fargene er helt tilfeldig satt sammen. Lekent og fargerikt, helt etter mitt hjerte :o)


Når sant skal sies, så ser jeg på det som en gullegod investering å lage noe som kan bidra til at vi holder lenger ut utendørs på hytta, for eksempel rundt bålpanna: 


-Det er kos det :o)  

6 kommentarer:

  1. *Inspirert igjen* :)
    Så utrolig kjekt og nyttig prosjekt å få brukt opp litt fritidsgarn på! Og så lekre farger det var! Helt enig med deg, selvfølgelig skal baken også ha det beste ;)

    Klem

    SvarSlett
  2. flotte. man blir glad av farger!! Ha en super uke!

    SvarSlett
  3. Så stilig!!
    Jeg ble også nå inspirert :)
    Matilde skal ha VM dag i barnehagen på onsdag, dette er jo helt knall til små stomper!
    Lett å rulle sammen og putte i sekken..
    Takk for oppskrift - den skal jeg prøve!

    Ha en fin kveld,
    klem

    SvarSlett
  4. Så morsomme sitteunderlag:-)
    De blir så gode disse som er strikket og tovet med fritidsgarn. Har lagd noen selv og gitt bort i julegave, kjekke gaver å få:-)

    SvarSlett
  5. Så flotte underlag. Ser hærlig ut bilde med grilling. Påske stemning av dette ja;)

    SvarSlett
  6. Flotte og fargerike sitteunderlag! :) Hvis jeg er ekstra utålmodig, strikker jeg dobbelt på pinner nr 12, hehe. Syns også det praktisk å hekle hank eller strikke håndtak. Har en bærepose med nøster av diverse tykt ullgarn, kanskje det blir nye sitteunderlag til påske? :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...