torsdag 20. januar 2011

Votte-auk

Som jeg har skrevet tidligere, votter er noe vi aldri får for mye av... Og det mener jeg altså! Nå har ytterligere to par votter sett dagens lys. 

Første par ut er Ribbevotter, som Annepålandet har lagt ut oppskrift til i sin blogg. Disse ble påbegynt (og blogget om) i høst, eller rettere sagt; 1 1/2 vott ble ferdigstrikket før jeg la de til side. Grunnen til den midlertidige henleggelsen var at jeg ikke fikk overgangen fra vott til mansjett pent til. Heldigvis fant jeg de 3/4 ferdige vottene da jeg lette etter noe annet garn, og besluttet å ferdigstille dem. Når alt kom til alt så synes jeg ikke de ble så verst likevel. Ribbene gjør dem super-elastiske, og de er bare kjempegode å ha på. 

Det er jammen meg bedre med to votter m/ skjønnhetsfeil som kan brukes, enn 1 1/2 uferdige votter som ikke kan brukes :o) 



Garn: Arwetta Classic (rød kløver) og en hvit rest Askeladden SilkeMerino
Pinne: 2 1/2
Størrelse: Så elastiske at de passer alt fra 6årig jentehånd til 33årig damehånd :-)


Vottepar #2 er tova votter laget av restene etter det hekle-teppet. Det vil si, det ble ikke nok med restene, så jeg måtte skjøte på med noe alpakka-garn jeg hadde liggende. Resultatet ble forbløffende, men jeg burde kanskje ha forutsett det? Alpakkaen tovet mer og ble svært lodden etter to runder i vaskemaskinen, og derfor ble vottene litt snåle i formen. Ganske spisse liksom. Men, godt med et par ekstravotter da, -til hytta kanskje?


Garn: Sandnes Tove og litt Drops Alpakka (1 tråd)
Pinne: 6
Størrelse: Damehånd
Oppskrift: Denne. Linken fant jeg i Felisis blogg.

Ok, det var nok votter i denne omgang. Nå skal jeg strikke Pickles SOLJAKKE sammen med Gry-Anette, Maria og Lena.

GO GIRLS!

1 kommentar:

  1. Hos deg fant jeg det jeg lette etter...så kult!
    henger meg på og følger deg gladelig videre. Nå skal jeg strikke votter, ja!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...